Externe links
Fietsparkeren Utrecht
Het gemeentebestuur stimuleert in haar mobiliteitsbeleid het gebruik van de fiets. De fiets is een schoon en gezond vervoermiddel. Om het gebruik van de fiets te vergroten worden verschillende maatregelen genomen. Als het gaat om het parkeren van de fiets zijn dat de volgende maatregelen:
Fietsendepot Amersfoort
Regelmatig verwijdert de gemeente verkeerd gestalde fietsen bij de stations. Dit gebeurt op grond van de Algemene Plaatselijk Verordening (APV). Medewerkers van Het Fietsendepot ruimen ook fietswrakken op.
OV-Fiets
U-Stal heeft op veel locaties de OV-Fietsen staan. De OV-fiets is een gezonde en snelle manier om uw uiteindelijke bestemming te bereiken. Op bijna 300 locaties kunt u met uw OV-fietsabonnement maximaal 2 fietsen huren. Voor meer informatie: www.OV-Fiets.nl
Fietsersbond Utrecht![Afbeelding logo Fietsersbond](/images/Afbeeldingen/foto-artikelen/logo-fietsersbond.png)
De Fietsersbond is de grootste belangenvereniging voor fietsers in Nederland met ruim 30.000 leden. De Fietsersbond komt op voor de belangen van fietsers.
Met 150 plaatselijke afdelingen en ca. 30 medewerkers op het Landelijk Bureau werken we onder andere aan:
- comfortabele en snelle fietsroutes
- meer en betere stallingen
- aanpak van fietsdiefstal
- grotere verkeersveiligheid voor fietsers
De Fietsersbond Utrecht is een onderafdeling van de landelijke Fietsersbond. De onderafdeling Stad telt ongeveer 1600 leden van wie 20 actief zijn.
Fietsrouteplanner Utrecht![logo-fietsrouteplanner-groen](/images/Afbeeldingen/foto-artikelen/logo-fietsrouteplanner-groen.png)
De Fietsersbond werkt aan een landelijke fietsrouteplanner. Deze planner is zowel utilitair als toeristisch. Dat wil zeggen dat de planner geschikt is voor het plannen van routes van deur tot deur, alsook voor het plannen van mooie fietstochten. In de planner worden ook alle bestaande bewegwijzerde fietsroutes opgenomen, de LF-routes en de knooppuntennetwerken. Het is telkens mogelijk naar keuze een route te kiezen over deze netwerken en tegelijkertijd overige voorkeuren een rol te laten blijven spelen. Bijvoorbeeld een route over LF-netwerk maar tegelijk ook zoveel mogelijk langs water, door bos of over een goed wegdek.